قصة سالي بالانجليزي

كتابة هدى المالكي - تاريخ الكتابة: 25 يوليو, 2022 12:45
قصة سالي بالانجليزي


قصة سالي بالانجليزي و لافينيا الحقيقية في مسلسل سالي والكثير من المعلومات في هذه السطور التالية.

قصة سالي بالانجليزي

The events revolve around a ten-year-old named Salt, who lived with her father and mother in India in a luxurious life of nobles, but her mother fell ill, and after a short time passed away, which saddened the girl and her father. The mother, and with the father busy at work, he decided to enter Sally a boarding school, and he became increasingly busy with his work, so he could only see her on holidays.
With the passage of time, the father had to return to India to accomplish a mission there, as the father worked as a diamond dealer, and he had a great fortune, which made his daughter live a life full of luxury in her school, and she was distinguished from the rest of the girls, and she wore the best clothes, so that the girls in The school had feelings of hatred towards her.
During that period, Sally formed many friendships, and she had a good relationship with her friend Lottie and Armangaard, and she was also loved by the maid Becky, and the carriage driver Peter respected her very much, but at school there was a girl named Lavina who was very jealous of Sally, and she was a focus Hatred and hate in the story.
Sally’s father passed away
One day, her father was exposed to a serious illness, which led to his death while he was far from his daughter, so Sally grieved for the death of her father also very much, and despite the sadness of the girl, but Miss Munchen, the school supervisor, treated her harshly, because Sally’s rich father, who was paying The school has a lot of dead people have died, which affected the girl’s life greatly.
Which made Miss Minchin order Sally to work as a maid in the school, in order to provide the money that would enable her to live, so the girl moved from a life of luxury and nobility, to a life of poverty, and she suffered for long days of hunger and ill-treatment, and in that period he sympathized with many good friends who They carried in their hearts love and affection towards her, and tried to stand by her and help her, but there were also many female students who hated Sally, and tried to harm her, and they would curse her and call her with bad words and qualities, and plot her plots.
Sally’s story ends
After a long time and Sally works as a maid in the school, and is treated harshly by Miss Minchen and many malevolent students, something happened that changed all events, which is that one of her father’s friends was looking for her everywhere and could not reach her, because Sarah is the only heiress To her father, when her father died, he left her huge wealth and a lot of diamonds, and when this man found Sally, he gave her all the revolution that she inherited, so that the girl returns to a life of luxury and singing again, and gets a lot of money.
And then Sally used that money to spend on the poor and help them live better, because she had suffered from days of poverty and hunger, so she felt that poor class, and sought the rest of her life to please the poor who did not have money, which made her loved by everyone, and she lived the rest of her life. Her life is in peace and security.

قصة سالي بالعربية

تدور الأحداث حول تبلغ عشر سنوات وتدعى سالت، عاشت مع أبيها وأمها بالهند في حياة النبلاء المترفة، ولكن تعرضت أمها للمرض، وبعد فترة قصيرة توفت، الأمر الذي أحزن الفتاة ووالدها، فانتقلا للعيش في لندن وذلك للبعد عند الهند التي قضوا فيها الكثير من الذكريات مع الأم، ومع انشغال الأب في العمل، قرر إدخال سالي مدرسة داخلية، وزاد انشغاله بعمله، فلم يتمكن من رؤيتها إلا في أيام العطل فقط.
ومع مرور الوقت اضطر الأب للعودة إلى الهند لإنجاز مهمة هناك، حيث كان الأب يعمل تاجراً للألماس، وكان يملك ثروة كبيرة، الأمر الذي جعل ابنته تعيش حياة تملؤها الرفاهية في مدرستها، فكانت مميزة عن باقي الفتيات، وكانت ترتدي أحسن الثياب، حتى أن الفتيات في المدرسة كانوا يحملون مشاعر الحقد تجاهها.
وفي تلك الفترة قامت سالي بتكوين العديد من الصداقات، فكانت تجمعها علاقة طيبة مع صديقتها لوتي وآرمنغارد، كما كانت محبوبة من قبل الخادمة بيكي، وكان سائق العربة بيتر يحترمها كثيراً، ولكن في المدرسة كان يوجد فتاة تدعى لافيينا تغار من سالي كثيراً، وكانت تمثل بؤرة الحقد والكره في القصة.
وفاة والد سالي
وفي يوم من الأيام، تعرض والدها لمرض خطير، الأمر الذي أدى إلى وفاته وهو بعيد عن ابنته، فحزنت سالي لوفاة والدها أيضاً كثيراً، وبالرغم من حزن الفتاة، إلا أن الآنسة منشن المشرفة على المدرسة عاملتها بقسوة، وذلك لأن والد سالي الغني والذي كان يدفع للمدرسة الكثير من الأموات قد مات، الأمر الذي أثر على حياة الفتاة بصورة كبيرة.
الأمر الذي جعل الآنسة منشن تأمر سالي بالعمل كخادمة في المدرسة، وذلك لتوفير الأموال التي تمكنها من العيش، فانتقلت الفتاة من حياة الترف والنبلاء، إلى حياة الفقر، وعانت لأيام طويلة من الجوع والمعاملة السيئة، وفي تلك الفترة تعاطف مع سالي العديد من الأصدقاء الطيبون الذين حملوا في قلوبهم الحب والمودة تجاهها، وحاولوا الوقوف بجانبها ومساعدتها، ولكن ظهر أيضاً الكثير من الطالبات الذين كانوا يكرهون سالي، ويحاولون إلحاق الأذى بها، كما أنهم كانوا سيبونها وينعتونها بالألفاظ والصفات السيئة، ويدبرون المكائد لها.
نهاية قصة سالي
وبعد مرور فترة طويلة وسالي تعمل خادمة في المدرسة، وتعامل بقسوة من الآنسة منشن والكثير من الطالبات الحقودات، حدث أمر أدى إلى تغيير كافة الأحداث، وهو أن أحد أصدقاء والدها كان يبحث عنها في كل مكان ولا يستطيع الوصول إليها، وذلك لأن سارة هي الوريثة الوحيدة لأبيها، فعندما مات أبوها ترك لها الثروة الضخمة والكثير من الألماس، وعندما وجد هذا الرجل سالي، أعطاها كل الثورة التي ورثتها، لترجع الفتاة إلى حياة الترف والغناء مرة أخرى، وتحصل على الكثير من الأموال.
ومن ثم قامت سالي باستغلال تلك الأموال في الإنفاق على الفقراء ومساعدتهم في العيش بصورة أفضل، وذلك لأنها قد عانت من أيام الفقر والجوع، فشعرت بتلك الطبقة المسكينة، وسعت باقي حياتها لإسعاد المساكين الذين لا يملكون الأموال، الأمر الذي جعلها محبوبة من الجميع، وعاشت باقي حياتها في سلام وأمان.

ما اسم صديقة سالي؟

في وقت لاحق، عندما يجبرون على العيش في نفس الوضع، تُعامل سالي حتى أسوأ من بيكي. بيكي هي فتاة لطيفة وطيب القلب، تثبت أنها صديقة موثوقة لسالي، خاصة بعد أن تحولت الأخيرة إلى خادمة مثل بيكي نفسها، وعلى الرغم من وضعها السيئ، إلا أن بيكي شجاعة ومتفائلة للغاية.

ما هو اسم دمية سالي؟

و ما كان حدا بيقدر يسيطر عليها. عطفت عليها “سالي” الصغيرة وعاملتها بلطف و هيك خلا “لوتي” تتعلق فيها و سمتها “ماما سالي”.



579 Views